11.06.2012

Zielono mi, czyli brokuł, szpinak i cukinia z... makaronem!



Euro się zaczęło. Co jest równoznaczne z coraz cięższą i bardziej napiętą sytuacją w naszym kraju. Ale to są takie chwile, kiedy cały naród się jednoczy, bo wszyscy chcą jednego: nie dac się skompromitowac. Są tacy ludzie, którzy w ogóle nie czują tego sportowego ducha i nie rozumieją tego całego zamieszania, ale właśnie wtedy pukam się w czoło i mam ochotę krzyknąć: "Możesz lubic piłkę nożną lub nie, ale właśnie teraz jesteśmy świadkami historycznego wydarzenia, z którego będziemy później rozliczani, więc lepiej teraz trochę pocierpieć." Ale tyle śmiałości to ja nie mam. I właśnie dlatego cieszę się, że mamy zdolność myślenia, bo to co nie wypowiedziane może byc jednak uzewnętrznione.
Ale koniec tych filozoficznych monologów- teraz o jedzeniu. Miałam tylko 20 min, żeby wyczarować coś smacznego i zjadliwego. Jak zwykle z odsieczą przyszedł makaron. Tym razem w towarzystwie samych zielonych warzyw: brokułów, szpinaku i cukinii w delikatnym sosie z serka mascarpone.
Danie szybkie i praktyczne, jednak niezbyt fotogeniczne;-)Ale co mi tam skoro moje podniebienie było zadowolone?!
Pozdrawiam Was w sportowym duchu, żebyście trzymali jutro kciuki za naszą reprezentację.

Przepis lekko zmodyfikowany z www.kwestiasmaku.com

Penne z zielonymi warzywami w kremowym sosie
Składniki na 2 porcje
  • makaron rurki (użyłam razowego)
  • 1 szklanka tartej cukinii ze skórką
  • 150 g mrożonego szpinaku
  • kilka różyczek brokułów (można zastąpić zielonymi szparagami)
  • 1 mała cebulka
  • 1 łyżka masła
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mascarpone
  • świeża kolendra do dekoracji
  • świeżo mielony pieprz i sól
Makaron gotujemy al dente. Brokuły spażamy wrzątkiem. Cebulę kroimy w drobną kosteczkę. W szerokiej patelni rozpuszczamy masło, na którym rumienimy cebulę. Dodajemy brokuły i szpinak. Przykrywamy pokrywką, żeby wszystko się rozmroziło. Dodajemy tartą cukinię i smażymy 0,5-1 min. Doprawiamy solą i pieprzem. W oddzielnej miseczce łączymy jajko z serkiem mascarpone. Solimy i pieprzymy. Patelnię z warzywami zdejmujemy z ognia i dodajemy sos jajeczny uważając, żeby się nie ścięło. Mieszamy i dodajemy makaron. Dekorujemy świeżą kolendrą.
Smacznego!



2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...