23.09.2012

Pierwsze bezglutenowe- placki z bananem.


Nie przechodzę na dietę bezglutenową, ale pomyślałam, że byłoby to ciekawym doświadczeniem. Mam koleżankę, która na takowej diecie byc musi, a ja mam upiec dla niej ciasto. Dlatego chciałam poeksperymentowac za wczasu:-)
Dziś czeka mnie namiętny wieczór z czynnikami geograficznymi i elektrostatyką, więc jeszcze piekę ciasto śliwkowe. Tak, żeby podelektowac się niedzielą.
Miłego dnia!

Przepis zmodyfikowany z Joy The Baker

Bezglutenowe placuszki z bananem i syropem klonowym
Składniki na ok. 12 placuszków
  • 1 i1/4 szklanki mąki bezglutenowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • cynamon do smaku
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżka masła, stopionego
  • 1 szklanka mleka (u mnie sojowe)
  • 1 i 1/2 banana, porwanego na kawałki
  • syrop klonowy do smaku
  • tłuszcz do smażenia
Mąkę, proszek, cukier, sól i cynamon łączymy w misce. W drugim naczyniu mieszamy jajko, mleko i stopione masło. Dodajemy mokre składniki do suchych, dokładnie mieszamy i wrzucamy porwanego banana. Jeszcze raz mieszamy i odstawiamy na czas nagrzania patelni. Smażymy z odrobiną tłuszczu, przewracamy jak pojawią się bąbelki na powierzchni. Podajemy polane syropem klonowym.
Smacznego!




9 komentarzy:

  1. Boskie placuszki :) Nie jestem uczulona na gluten, ale i tak bym je zrobiła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy ja tu widzę masło orzechowe:D?

    OdpowiedzUsuń
  3. o jeja te placki są idealne , podbijają moje kubki smakowe ;) pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w dzieciństwie byłam na diecie bezglutenowej ;) Takie placuszki schrupałabym ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To współczuję, ale w sumie teraz jest tyle dostępnych składników i przepisów, że to raczej przywilej:-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...