28.07.2012

Jagody. I sernik z białą czekoladą.


W tym sezonie jagody zdecydowanie należą do moich ulubionych owoców. I zdecydowanie zrobiłam z nimi wszystko, co sobie zaplanowałam: jagodzianki, pierogi, muffiny, owsiankę, sos, drożdżowe no i sernik. Na ciasteczkowym spodzie z białą czekoladą. Bardzo kremowy i wręcz rozpływający się w ustach za sprawą prawdziwego wiejskiego twarogu. Na zakończenie sezonu- po prostu idealne.
Miłego dnia!

Przepis pochodzi z Kwestii Smaku.

Sernik z białą czekoladą i jagodami
Składniki na tortownicę o śr. 24 cm


Masa serowa:

1 kg zmielonego twarogu*
300 g białej czekolady
około 1/3 szklanki cukru (lub do smaku)
2 duże białka jaja
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
2 x 150 g jagód

Spód:

200 g ciasteczek czekoladowych
1 pełna łyżka kakao
70 g masła
50 g ciemnej czekolady

* Może byc z wiaderka tłusty lub chudy, gęsty lub rzadki. Ja użyłam wiejskiego twarogu, który zblendowałam na gładką masę.** Najlepsze będą ciasteczka z dziurką (użyłam Łakotek)
Przygotowanie:

  • Dno tortownicy wyłożyć krążkiem z papieru do pieczenia. Ciasteczka dokładnie pokruszyć, dodać kakao oraz masło roztopione z czekoladą, wymieszać. Masą wyłożyć dno i boki formy ( tak aby boki były całe wylepione ciasteczkami) mocno dociskając. Wstawić do zamrażarki lub lodówki na czas przygotowania masy. Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
  • Jagody szybko opłukać i dokładnie osuszyć na papierowych ręcznikach. Ser wymieszać łyżką z roztopioną czekoladą, cukrem, białkami i mąką ziemniaczaną. Wyłożyć na przygotowany spód, na wierzch wysypać połowę (150 g)jagód. Wstawić do nagrzanego piekarnika i od razu zmniejszyć temperaturę do 120 stopni. Piec przez 65 - 70 minut aż masa będzie zastygnięta. Sernik od razu wyjąć z piekarnika i dokładnie ostudzić a następnie schłodzić (bez przykrycia i bez obręczy). Najlepszy jest następnego dnia. Przed podaniem posypać resztą jagód.
Smacznego!



3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...