14.04.2012

Korzenne Scones i naleśniki kawowo-kakaowe



Możecie dojśc do wniosku, że oszalałam, bo w ciągu jednego dnia podaję trzy przepisy na śniadania. Najpierw omlet,a teraz scones i naleśniki. Jednak te naleśniki z bloga Emmy potraktowałam jako danie obiadowe, a scones były świetnym deserem (zjadłam aż 3!).
Scones to ani ciastka ani bułeczki. Wywodzą się z Wysp Brytyjskich, gdzie podaje się je na podwieczorek lub śniadani z bardzo tłustą śmietaną clotted cream i dżemem. Chociaż ja muszę przyznac, że mi smakowały bez żadnych dodatków. Te są trochę inne od tradycyjnych- zawierają rodzynki i różnorodne przyprawy, dzięki czemu zyskują niepowtarzalny aromat i smak. Zrobiłam je z myślą, że będą dobrą odmianą na śniadanie zamiast kanapek, ale kiedy spróbowałam pierwszego, to myślałam, że zjem wszystkie:) I obiecuję, że przez najbliższe kilka dni przestanę zasypywac Was propozycjami śniadaniowymi. Miłego wieczoru!
Marysia

Przepisy zmodyfikowane z www.emmagotuje.blogspot.com



Korzenne Scones
Składniki na 9 sztuk
  • 2 szklanki mąki (użyłam pełnoziarnistej)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki cukru
  • duża szczypta soli
  • 4 łyżki masła lub margaryny
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 6 łyżek mleka
  • opcjonalnie rodzynki
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 1 łyżeczka przyprawy korzennej
  • 1 jajko rozkłucone
Mąkę, proszek do pieczenia, cukier i sól wsypujemy do miski i mieszamy. Dodajemy masło/margarynę, jogurt, mleko, rodzynki i przyprawy. Zagniatamy elastyczne ciasto. Formujemy bułeczki i układamy an blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Smarujemy jajkiem. Pieczemy 20 minut w 200*C.






Naleśniki kawowo-kakaowe
Składniki na 3 sztuki
  • 50 g mąki (użyłam pełnoziarnistej)
  • jajko
  • 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej rozpuszczonej w 70 ml wrzątku
  • 1 łyżeczka kakao
  •  łyżka cukru
  • cynamon
  • aromat waniliowy
  • szczypta soli
  • olej do smażenia
  • cukier puder
Wszystkie składniki oprócz oleju i cukru pudru łączymy i miksujemy. Na dużej patelni rozgrzewamy olej i smażymy naleśniki. Nadziewamy je dowolnymi dodatkami (u mnie serek wiejski i kiwi) i posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...