5.04.2012

Moja nowa miłośc- Pappardelle z dynią piżmową i serem pleśniowym


Mam sentyment do dyni. Na słodko, na obiad, do sałatki, do makaronu. To warzywo może przybrać tak wiele różnych postaci, że byłoby ciężko wszystkiego wypróbować. Dzisiaj postanowiłam przyrządzić ją z moim ulubionym makaronem pappardele, delikatnym serem pleśniowym i prażonymi pestkami słonecznika. To musiało się udac. Mogę śmiało nazwać to moją nową miłością...
Czekam na Wasze komentarze:)

Przepis zmodyfikowany z książki Nigelli Lawson-"Kuchnia. Przepisy z serca domu."

Pappardelle z dynią piżmową i serem pleśniowym
Na 4-6 porcji
  • 1 duża dynia o wadze ok. 1 kg
  • 1 cebula
  • 2 łyżki oliwy
  • 3/4 łyżeczki wędzonej papryki (dodałam słodkiej)
  • 1 łyżka masła
  • 3 łyżki masła
  • sól do smaku
  • 100 g orzeszków piniowych (z racji nie posiadania takowych zastąpiłam pestkami słonecznika)
  • 500 g makaronu pappardelle
  • 1/2 pęczka świeżej szałwii
  • 150 g sera pleśniowego (użyłam Roqueforta)
Dynię pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 50 min. Pozostawiamy do ostygnięcia, a następnie obieramy ze skóry i kroimy w średnią kostkę. Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na oliwie w w rondlu z głębokim dnem, który pomieści też dynię. Kiedy cebula zacznie się rumienic, dodajemy paprykę w proszku. Dynię mieszamy razem z zawartością rondla, dodac masło i przemieszać. Kiedy tylko dynia zalśni wlac wino. Przykryc pokrywką i odstawic na ok. 5-7 min., aż wino wyparuje, następnie zdjąć z ognia. Makaron ugotować i zostawić trochę wody z gotowania. Orzechy lub pestki zrumienić na suchej patelni. Posiekac szałwię. Makaron przełożyć do szerokiej miski, dodac dynię z sosem, 1/2 szałwii i 1/2 orzechów lub pestek oraz wymieszać. Posypać pokruszonym serem, resztą orzechów lub pestek i pozostałą szałwią.




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...