2.04.2012

Na włoską modłę- Risotto z parmezanem


Ostatnio risotto robiłam w... maju! Kiedy to sobie uświadomiłam od razu postanowiłam nadrobic to gigantyczne zaniedbanie. Jednak mój entuzjazm opadł, kiedy zobaczyłam zdjęcia risotta tutaj. Ale ja już tak mam, że jak sobie coś postanowię, to nie odpuszczam. I całe szczęście, bo przypomniałam sobie jak cudownie smakuje ten ryż przygotowany w niezwykły sposób. Całośc dobrze się synchronizuje czasowo, bo risotto zostawiamy na 25 minut pod przykryciem, a w tym czasie możemy zając się przygotowaniem np. mięsa.

Inspiracja pochodzi z www.emmagotuje.blogspot.com

Risotto z groszkiem i parmezanem
(składniki na 3-4 porcje)
  • 200-300 g ryżu arborio
  • 1 cebula
  • ok. 100 g mrożonego groszku (według uznania)
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 500 ml bulionu (użyłam drobiowego)
  • 30 g startego parmezanu
  • 30 g dowolnego startego sera (opcjonalnie, użyłam szwajcarskiego)
  • pieprz
Cebulę siekamy i podsmażamy na oliwie rozgrzanej na patelni z głębokim dnem. Następnie dodajemy ryż i mieszamy, żeby każde ziarenko było obtoczone w tłuszczu. Dodajemy groszek i bulion. Zmniejszamy gaz, przykrywamy i gotujemy 20-25 min, aż ryż wchłonie cały płyn. Nie mieszamy! Po tym czasie dodajemy starte sery i mieszamy, aż się rozpuczą. Dopieprzamy do smaku. Podajemy z ulubionymi dodatkami (u mnie to kurczak zgrillowany na patelni), ale sam też jest wyśmienity.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...