17.04.2012

Z ekonomią za pan brat - Keks czekoladowo-bananowy


Nie wiem czy zauważyliście, ale Caramel And Chocolate ma nowe logo! Bardzo bym prosiła o Wasze komentarze w tej kwestii.
A teraz o cieście. Połączenie banalne: czekolada i banany. Ale jakie smaczne. Poza tym co zrobić, gdy dwa dojrzałe banany czekają na koniec żywota, a z lodówki złowrogo spogląda gorzka czekolada? Oto moja odpowiedź. Już kiedyś robiłam coś podobnego - muffiny Nigelli, ale to było dawno...
 Ciasto nie jest zbyt słodkie, jak wskazuje kolor. Za to jest niesamowicie miękkie i wilgotne- to zasługa bananów. Idealne na podwieczorek lub drugie śniadanie. Przynajmniej dla mnie. A Wy co lubicie wtedy jeść?
Marysia

Przepis lekko zmodyfikowany z bloga Liski www.whiteplate.blogspot.com



Keks bananowo-czekoladowy
Na keksówkę o długości 28-32 cm
  • 100 g gorzkiej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej
  • 2 dojrzałe banany, rozgniecione widelcem
  • 150 g miękkiego masła
  • 170 g cukru dark muscovado
  • 3 jajka
  • 175 g mąki (użyłam pszennej pełnoziarnistej)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki kakao
Masło ucieramy z cukrem na gładką i jasną masę. Dodajemy po jednym jajku, dokładnie ubijając. Przesiewamy mąkę, proszek i kakao i miksujemy chwile, tylko do połączenia składników. Dodajemy banany i czekoladę i wszystko dokładnie mieszamy szpatułką. Wkładamy do wysmarowanej masłem keksówki i pieczemy ok. 55 min w 180*C, aż patyczek po wyjęciu będzie suchy. Studzimy na kratce i zawijamy w folię, żeby dłużej zachowało świeżość.
Smacznego!












3 komentarze:

  1. Mmm... wygląda przepysznie! :)
    Logo? Świetne! Takie delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A smakuje jeszcze lepiej, a z nowego loga jestem bardzo zadowolona, więc cieszę się, że się podoba:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...